Samen Sterk

Van de voorzitter…..

Het is halverwege augustus. Zojuist viel er een verfrissende regenbui, heerlijk na een heel warme periode. Hebt u ook voldoende energie opgedaan om weer nieuwe stappen te ondernemen? Wat was het de afgelopen periode soms warm en liepen we te puffen, maar als er dan weer even regen viel verlangden we toch weer naar de zon.  Iedereen heeft daar zo zijn eigen gedachten over, want het maakt nogal een verschil of je lekker op je werk zit met de airco aan en helemaal geen last hebt van de warmte of hevig verlangt naar regen, omdat de tuin dit zo hard nodig heeft.  Het weer blijft het meest besproken punt en gelukkig kan niemand dit aansturen, want dan zou er nog veel meer strijd komen in de wereld. Wat we wel kunnen doen is gebruikmaken van wat het weer ons geeft en daarmee hopen we samen met de woningstichting en de gemeente Barneveld de komende tijd weer verder aan verduurzaming van woningen te werken. Want de zonne-energie kan ons veel opleveren en wat te denken van warmtepompen en windmolens? Steeds meer leren we uit de natuur te halen wat het ons geeft en deze toch te sparen.

Maar dat is niet het enige wat op de agenda staat. Ook het maken van en toezien op het naleven van de reeds gemaakte prestatieafspraken is iets wat ons voortdurend bezighoudt. De prestatieafspraken kunt u vinden op de website van de woningstichting.

En natuurlijk niet te vergeten de plannen omtrent nieuwbouw.

Al met al een heel takenpakket wat we niet uit kunnen voeren zonder de benodigde (nieuwe) bestuursleden. De werkzaamheden zijn de laatste jaren onder meer door de participatiewet zodanig uitgebreid dat het hard nodig is om extra bestuursleden aan te trekken.  Ik wil u daarom ook vragen om, indien u in de gelegenheid bent en interesse heeft in het mee aansturen van de bovengenoemde zaken, dit aan ons kenbaar te maken. Wij zullen u graag nader informeren wat u voor ons en de medehuurders kunt betekenen en wat een bestuursfunctie bij de huurdersvereniging inhoudt.

Karel Struik